Meteen naar de inhoud

Ik kan mijn huur niet betalen

Als u om welke reden dan ook de huur niet kunt betalen, neem dan direct contact met ons op: (0318) 55 79 11. We bekijken dan of een betalingsregeling mogelijk is. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. En we helpen u graag bij het vinden van een oplossing voor uw betalingsprobleem. Zo zorgen we ervoor dat de huurachterstand niet verder oploopt.

Vroegsignalering
Het is belangrijk om er zo vroeg mogelijk bij te zijn, om te voorkomen dat schulden ontstaan of verder oplopen. Daarom bestaat er de aanpak van Vroegsignalering. Dit is dé manier om te voorkomen dat betalingsachterstanden verder oplopen en zich ontwikkelen tot een problematische schuldsituatie. Zorgverzekeraars, energiebedrijven, woningverhuurders en drinkwaterbedrijven geven signalen door aan de gemeente zodra ze merken dat een betaalachterstand ontstaat. Op basis van die signalen benadert de gemeente bewoners met die achterstanden proactief om hen hulp aan te bieden. Het vermindert maatschappelijke kosten voor schuldhulpverlening. En het zorgt ervoor dat schuldeisers hun geld eerder krijgen.

Wat doet Veenvesters?
Wij willen voorkomen dat u door huurachterstand in de problemen komt. Daarom werken we samen met de gemeente en maatschappelijke hulpverlening. Wij melden u aan bij het budgetloket van de gemeente. U kunt ook zelf contact opnemen met het budgetloket op 0318-538830 of per e-mail budgetloket@veenendaal.nl Heeft u vragen, neem dan direct contact met ons op.

Meer informatie?
Voor meer informatie en hulp en ondersteuning, klik op de websites in het rechtermenu.

Alleen als u niets doet en u uw huurachterstand steeds verder laat oplopen, loopt u het risico op termijn uw woning te verliezen. Maar als u met ons contact opneemt — liefst zo snel mogelijk — dan kunnen we bijna altijd een passende oplossing vinden.