CV, warm water en verwarming

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over CV, warm water en verwarming.

Veel gevraagd over CV, warm water en verwarming

Kunnen jullie een cv in mijn woning plaatsen?

Algemeen

Ja, dit kan alleen als u geen centrale verwarming in uw woning heeft. U kunt hier de aanvraag doen: Aanvraag zelf klussen. Let op: het kan zijn dat wij de huur van uw woning moeten verhogen. 

Kunnen jullie mijn oude thermostaat vervangen voor een nieuwe?

Algemeen

Nee, wij vervangen de thermostaat alleen als deze stuk is. U mag deze zelf vervangen met toestemming van Veenvesters. Vraag dit aan via Aanvraag zelf klussen.

Ik heb problemen met de vloerkoeling in mijn woning. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt zelf bellen met de installateur via (0318) 73 13 00.

Wanneer wordt er onderhoud aan mijn cv-ketel uitgevoerd?

Algemeen

Uw cv-ketel wordt elke 2 tot 4 jaar gecontroleerd. Dit is afhankelijk van het type ketel. Het installatiebedrijf neemt contact met u op als het tijd is voor onderhoud.

Wanneer wordt mijn cv-ketel vervangen?

Algemeen

U krijgt een brief van de installateur als de cv-ketel vervangen moet worden. Een cv-ketel gaat gemiddeld 18 jaar mee. 

Ik heb geen juiste gasdruk in de woning. Hierdoor slaat de cv uit. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt hiervoor contact opnemen met degene, die het onderhoud van de cv in beheer heeft. Wanneer u niet weet wie dat is, kunt u de contactgevens bij ons opvragen. U kunt ons bellen: 0318 55 79 11

Ik heb geen of een zeer lage waterdruk in de gehele woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neemt u contact op met Vitens. Het storingsnummer is 0800 0359 (gratis).

Hoe kan ik de (thermostaat)knoppen van mijn radiatoren controleren?

Algemeen

Als de knop op de laagste stand staat, dan mag de radiator geen warmte meer afgeven (nadat de radiator natuurlijk eerst de kans heeft gehad om af te koelen). Bij twijfel over de juiste werking kunt u een reparatieverzoek indienen. Daarin ziet u welke installateur u hiervoor kunt bellen. Reparatieverzoek indienen

Een kapotte thermostaatknop is geen reden voor verlaging van hoge stookkosten; het is de verantwoordelijkheid van de huurder om dit gebrek tijdig te melden. Controleer de knoppen dus regelmatig.

Mijn verwarming doet het niet. Wat kan ik doen?

Algemeen

Voor problemen met uw (vloer)verwarming kunt u contact opnemen met de installateur, die werkzaam is op uw adres. Heeft u deze contactgegevens niet? Neem dan contact met ons op. Hiervoor belt u 0318 55 79 11

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Algemeen

Controleer eerst of het om 1 kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om 1 kraan? Dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. U kunt ons bellen via 0318 55 79 11

Gaat het om meerdere kranen? Kijk of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar. Is de druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. Kunt u de contactgegevens niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Ik heb blokverwarming. Wanneer gaat de verwarming aan?

Algemeen

Om kosten te besparen, gaat de blokverwarming pas aan als het buiten koud genoeg is. In de herfst en het voorjaar kan het dus zijn dat u het koud heeft, maar dat de verwarming nog niet werkt. Gebruik dan een elektrisch kacheltje. Heeft u er geen? Neem dan contact met ons op, dan kunt u er één van ons lenen.

Mijn radiator is stuk. Kan ik een nieuwe krijgen?

Algemeen

Lekt uw radiator? Dan kunt u contact opnemen met het onderhoudsbedrijf. Kunt u de contactgegevens niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Heeft uw radiator roestplekken? Dan vervangen we uw radiator niet. U kunt de radiator zelf schuren en lakken.