Ik huur

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over huren bij Veenvesters.

Veel gevraagd over Ik huur

Mijn gezin komt naar Nederland en ik woon in een seniorenwoning. Kunnen jullie mij helpen aan een andere woning?

Algemeen

Helaas is het niet mogelijk u aan een andere woning te helpen.

Daarom is het belangrijk u in te schrijven bij

huiswaarts

Dan kunt u reageren op een woning die wel geschikt is voor een gezin. Zijn er bijzondere omstandigheden, dan kunt u een urgentie aanvragen bij de gemeente.

Waar kan ik de Algemene Huurvoorwaarden vinden?

Algemeen

Deze vindt u op onze website op de pagina Huurovereenkomst.

Ik wil graag een medewerker spreken. Kan dat?

Algemeen

Wanneer u een medewerker wilt spreken kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons nummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.

Wat is de oppervlakte van mijn woning?

Algemeen

Dit kunnen wij voor u nakijken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Waar kan ik terecht voor vragen of klachten over mijn logeerwoning?

Algemeen

Klachten of vragen over logeerwoningen kunt u bij ons melden via het contactformulier.

Ik wil graag een plattegrond/bouwtechnische tekening van mijn woning. Kan dat?

Algemeen

U kunt uw aanvraag indienen via het contactformulier. Onze opzichter kan dan voor u kijken of wij deze tekeningen voor u hebben.

Helaas kunnen wij geen installatietekeningen voor u regelen, zoals van de vloerverwarming.

De vorige huurder heeft zich niet uitgeschreven op mijn adres. Wat kan ik doen?

Algemeen

Geef dit door aan de Gemeente. Soms vergeten mensen hun nieuwe adres door te geven. De Gemeente kan de persoon opsporen en zorgen dat ze uitgeschreven worden.

Is het toegestaan om een barbecue te gebruiken op mijn balkon?

Algemeen

Het is alleen toegestaan om een elektrische barbecue te gebruiken. Een barbecue op kolen of een open vuur is niet toegestaan. Er kan hierdoor brand of overlast door de rook voor uw omgeving ontstaan.

Mijn intercominstallatie heeft geen camera. Kan ik deze wel krijgen?

Algemeen

Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.

Ik ga binnenkort verhuizen. Moet ik mij aanmelden voor televisie, telefoon en internet?

Algemeen

Ja, u kunt u aanmelden bij een leverancier naar keuze. 

Heb ik een waterslot op mijn wasmachine nodig?

Algemeen

Wij raden aan om een waterslot op de kraan van de wasmachine te zetten. Bij storing van de wasmachine kan er anders wateroverlast ontstaan. Een waterslot voorkomt overstroming. Sommige wasmachines hebben standaard een waterslot.

Wanneer moet ik een recirculatie afzuigkap plaatsen?

Algemeen

Indien er in de woning geen luchtafvoer naar buiten is voor een afzuigkap. Het is ook niet toegestaan om zelf een luchtafvoer naar buiten te maken. Daarom is een recirculatiekap de enige geschikte afzuigkap. Deze filtert de lucht in de keuken en blaast die schoon terug de kamer in.

Hoe regel ik de warmtelevering voor mijn woning?

Algemeen

Voor de warmtelevering van een deel van onze woningen werkt Veenvesters samen met Warmtebedrijf Veenendaal. Bij betrekken van een nieuwe woning moet u zich aanmelden voor de warmtelevering. Meer informatie vindt u via de website van Warmtebedrijf Veenendaal.