Ben ik verplicht om op woningen te reageren om mijn inschrijfduur te behouden?
Algemeen
Nee, u hoeft niet op woningen te reageren om uw inschrijfduur te behouden.
Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen over het zoeken van huurwoningen.
Nee, u hoeft niet op woningen te reageren om uw inschrijfduur te behouden.
Voor onze regio kunt u zich inschrijven via www.huiswaarts.nu. Zodra u zich inschrijft, kunt u direct reageren op het woningaanbod.
Nee, alleen als u daar urgentie voor heeft gekregen van de gemeente. U kunt hier voorrang/urgentie aanvragen.
Wanneer uw woning een verkooplabel heeft, dan kunt u soms de woning kopen. Wilt u weten of uw woning een verkooplabel heeft? Neem dan contact met ons op. Meer informatie vindt u hier.
Helaas is het niet mogelijk u aan een andere woning te helpen.
Daarom is het belangrijk u in te schrijven bij
Dan kunt u reageren op een woning die wel geschikt is voor een gezin. Zijn er bijzondere omstandigheden, dan kunt u een urgentie aanvragen bij de gemeente.U kunt dit melden via het contactformulier. Wij of de leverancier gaan dan een afspraak met u maken voor de reparatie.
Wij verhuren geen aanleunwoningen meer. Voorheen waren dit soort woningen (deels) verbonden met of aan een zorginstelling. Zorg was altijd in de buurt.
Wij verhuren wel woningen in seniorencomplexen. Heeft u zorg nodig of wilt u gebruik maken van bijvoorbeeld warme maaltijden, dan kunt u dat zelf regelen. Kijk voor het aanbod van seniorenwoningen op www.huiswaarts.nu. Als u ingeschreven bent bij Huiswaarts kunt u reageren op deze woningen.
Wij zetten niet al onze huurwoningen te koop. Door het tekort aan huurwoningen verkopen wij slechts een beperkt aantal woningen. Wij vinden het belangrijk om voldoende huurwoningen beschikbaar te houden voor mensen met een laag inkomen. Wilt u weten welke woningen wél te koop staan? Houd dan de pagina Mijn huurwoning kopen goed in de gaten. Hier vindt u een actueel overzicht van de woningen die we te koop aanbieden.
Neemt telefonisch contact op met Veenvesters 0318 55 79 11. Wij kunnen dan kijken of er een oplossing is. Ook kan de leverancier contact opnemen met Veenvesters. Vaak hebbben zij een contactpersoon, die ervoor kan zorgen dat ze snel weer verder kunnen.
Er komt veel kijken bij het regelen van een verhuizing. Helaas kunnen wij u hierbij niet helpen. Natuurlijk mag u ons vragen stellen over de woning die u van ons gaat huren. Alle andere zaken moet u zelf regelen.
Helaas zijn er geen speciale regelingen voor verhuizen naar een andere woning. Ook niet als u een grote woning achterlaat. Heeft u hulp nodig bij de inschrijving op Huiswaarts, dan kan u terecht bij het informatiepunt digitale overheid in de bibliotheek. Instanties als Veens Welzijn kunnen u misschien helpen met zaken rondom de verhuizing. Het makkelijkste en fijnste is natuurlijk als u hulp krijgt van familie of vrienden.