Ik zit middenin een echtscheiding. Welke documenten moet ik aanleveren?
Algemeen
Als u middenin een echtscheiding zit kunt u dit aantonen via de brief van de rechtbank dat de aanvraag is ingediend.
Via Huiswaarts is u een huurwoning aangeboden. Via de knop De woning accepteren kunt u uw gegevens invullen en de documenten aanleveren.
Wat hebben we nodig als u een woning heeft gevonden?
Hoe levert u de gegevens aan?
U kunt de gegevens aanleveren via ons acceptatieformulier. Door het invullen van dit formulier geeft u aan dat u de woning accepteert.
Zijn uw gegevens en documenten gecontroleerd en goedgekeurd? Dan neemt de woonconsulent contact met u op voor het opleveren van de woning en het tekenen van de huurovereenkomst. De persoonsgegevens die u invult op het acceptatieformulier worden overgenomen op de huurovereenkomst.
Bij de ondertekening van de huurovereenkomst wordt vergeleken of de persoonsgegevens op de huurovereenkomst overeenkomen met de gegevens op uw identiteitsbewijs. Let dus goed op dat u de juiste gegevens invult!
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over Woning accepteren.
Als u middenin een echtscheiding zit kunt u dit aantonen via de brief van de rechtbank dat de aanvraag is ingediend.
Woont u in het buitenland en kunt u dit niet aanvragen? Lever dan een uittreksel uit de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI) aan. Dit kunt u opvragen bij een van de RNI-gemeenten in Nederland of via de website van Rijksdienst voor Identiteitsgegevens.
Weet u niet meer zeker wanneer de oplevering van uw woning is? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op via 0318 55 79 11.
Lukt het niet om de documenten via het online acceptatieformulier aan te leveren? Dan kunt u deze ook afgeven aan de balie tijdens onze openingstijden.
Wanneer u de gegevens niet op tijd inlevert, gaat de woning automatisch naar de volgende kandidaat. In uitzonderlijke gevallen denken wij graag met u mee. Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op via 0318 55 79 11 of stuur een e-mail naar documenten@veenvesters.nl.
U ontvangt een mail waarin staat welke documenten u moet opsturen. In de meeste gevallen gaat het om:
*) Als u op dit moment huurt van Veenvesters, hoeft u geen BRP en verhuurdersverklaring aan te leveren. Als u gehuwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft, dan hoeft u maar één uittreksel aan te leveren.
Bent u zzp'er of ondernemer? Dan ontvangen wij graag een prognose van een gecertificeerd administratiekantoor (met beconnummer) over het huidige kalenderjaar. U mag alleen uw inkomen uit bedrijf aantonen als u minimaal 6 maanden ingeschreven staat bij de KvK. Verder hebben wij ook nog een inkomensverklaring van de Belastingdienst van u nodig.
Ja, ook als u het afgelopen jaar geen inkomen had, moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst sturen.
Dit is een uittreksel uit de gemeentelijke Basisregistratie (voorheen GBA) waaruit uw woonverleden blijkt. Het uittreksel BRP vraagt u aan bij de gemeente waar u nu ingeschreven staat. De kosten voor een BRP zijn per gemeente verschillend. U kunt dit terugvinden op de website van de betreffende gemeente.
U kunt uw reactie doorgeven via www.huiswaarts.nu.
Log eerst in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U ziet direct de woning die u aangeboden heeft gekregen. Vink aan of u interesse heeft in de woning of niet.
Zodra uw reactietermijn voorbij is, gaan wij door naar de volgende kandidaat op de lijst. Dit betekent dat u deze woning niet meer kunt accepteren.
De inkomensverklaring kunt u zelf online met uw DigiD aanvragen bij de Belastingdienst of telefonisch via 0800 0543.
Een verhuurdersverklaring is een document waarin uw verhuurder aangeeft of u de huur op tijd betaalt en of u overlast veroorzaakt. U vraagt deze verklaring op bij uw huidige verhuurder.
Huurt u nu al een woning van ons? Dan heeft u geen verhuurdersverklaring nodig.
U kunt inloggen op Huiswaarts. Via ‘Mijn Reacties’ kunt u uw belangstelling doorgeven.
Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.