Zou ik een overzicht kunnen krijgen van mijn ingediende reparatieverzoeken?
Algemeen
U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.
Heeft u een vraag aan Veenvesters? Op veel vragen kunt u op onze website een antwoord vinden. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Vul dan ons contactformulier in.
U kunt uw ingediende reparatieverzoeken eenvoudig terugvinden via Mijn Veenvesters.
Deze vindt u op onze website op de pagina Huurovereenkomst.
Wanneer u een medewerker wilt spreken kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.
Dit kunnen wij voor u nakijken. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
U kunt uw aanvraag indienen via het contactformulier. Onze opzichter kan dan voor u kijken of wij deze tekeningen voor u hebben.
Helaas kunnen wij geen installatietekeningen voor u regelen, zoals van de vloerverwarming.
Geef dit door aan de gemeente. Soms vergeten mensen hun nieuwe adres door te geven. De gemeente kan de persoon opsporen en zorgen dat ze uitgeschreven worden.
Het is alleen toegestaan om een elektrische barbecue te gebruiken. Een barbecue op kolen of een open vuur is niet toegestaan. Er kan hierdoor brand of overlast door de rook voor uw omgeving ontstaan.
Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.
Ja, u kunt u aanmelden bij een leverancier naar keuze.
Wij raden aan om een waterslot op de kraan van de wasmachine te zetten. Bij storing van de wasmachine kan er anders wateroverlast ontstaan. Een waterslot voorkomt overstroming. Sommige wasmachines hebben standaard een waterslot.
Indien er in de woning geen luchtafvoer naar buiten is voor een afzuigkap. Het is ook niet toegestaan om zelf een luchtafvoer naar buiten te maken. Daarom is een recirculatiekap de enige geschikte afzuigkap. Deze filtert de lucht in de keuken en blaast die schoon terug de kamer in.
Voor de warmtelevering van een deel van onze woningen werkt Veenvesters samen met Warmtebedrijf Veenendaal. Bij betrekken van een nieuwe woning moet u zich aanmelden voor de warmtelevering. Meer informatie vindt u via de website van Warmtebedrijf Veenendaal.
Gemeente Veenedaal is gestart met een pilot dat heet "samenwonen op proef in de bijstand". Inwoners van Veenendaal met een bijstandsuitkering kunnen op proef samenwonen zonder dat dit gevolgen heeft voor hun uitkering. Hiermee wordt het mogelijk om voor maximaal 6 maanden te ervaren hoe het is om samen te wonen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met gemeente Veenendaal.
U kunt dit aanvragen via
Als u na de proefperiode besluit om door te gaan met samenwonen moet u niet vergeten uw huidige woning op te zeggen. Dat kunt u doen via
Als u na de proef besluit om niet verder samen te wonen, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kunt u doen via Contract aanpassen
Ja, u mag een videodeurbel hebben. De installatie hiervan moet u zelf regelen.
Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Volg direct de onderstaande stappen:
1. Zet alle ramen en deuren open om de ruimte goed te ventileren.
2. Zet geen elektrische apparaten aan of uit, inclusief lampen, om te voorkomen dat er vonken ontstaan.
3. Zet de (hoofd)gaskraan dicht als dit veilig mogelijk is. De gaskraan bevindt zich vaak bij de gasmeter. Dit voorkomt dat er gas ontsnapt bij brandende toestellen.
4. Verlaat onmiddellijk de woning en blijf op een veilige afstand.
5. Bel ons zo snel mogelijk via 0318 55 79 11.
De huurovereenkomst overnemen kan alleen als u was getrouwd, een geregistreerd partnerschap had of als beide op de huurovereenkomst staan als contractant.
Dit kunt u online aan ons doorgeven via Contract aanpassen.
Er hoeft niet getekend te worden voor een nieuwe huurovereenkomst.
Als de vorige huurder nog staat ingeschreven op uw nieuwe adres, kunt u dit melden bij de gemeente. De gemeente spoort de persoon op en zorgt voor uitschrijving.
U heeft een uitgebreide brief van Veenvesters en Breman hierover ontvangen. Het is verplicht om hieraan mee te werken.
Als u geen toegang heeft tot de app van de zonnepanelen om de opbrengsten in te zien, dan kunt u contact opnemen met Solarminds (020-7231950).
U kunt dit aanpassen, laat het ons weten via het contactformulier. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.
Let op: soms vragen wij u langs ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.
Als de algemene ruimtes niet (goed) schoon zijn of als er grofvuil ligt, kunt u een melding doen via: Overlast melden.
Veenvesters biedt geen ondersteuning bij het aanvragen van het Noodfonds Energie. U kunt hiervoor zelf contact opnemen met:
Budgetloket: 0318-538 830.
Maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 en van 13.00-16.00 uur
Let op: Budgetloket helpt alleen huurders die al hulp ontvangen van het budgetloket.
Hulpdienst Inzicht: 06-38255710 (bezoekadres Spanjaarsgoed 5a Veenendaal)
Maandag van 10:00 – 12:00 uur
Dinsdag van 10:00 –12:00 en van 14:30 –16:30 uur
Woensdag van 10:00 –12:00 uur
Donderdag van 10:00 –12:00 en van 19:30–20:30 uur
Als u niet meer weet wanneer uw eindcontrole plaatsvindt, kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Op woensdag 16 april verstuurden wij de brieven over de huuraanpassing, maar op dezelfde dag hebben de regeringspartijen gezegd dat zij de huren willen bevriezen.
We snappen dat dit verwarrend is. Op dit moment is nog niet alles duidelijk. Als er nieuwe regels komen, houden we ons natuurlijk daaraan. Zodra er nieuws is, laten we dat meteen weten. U hoeft hierover dus niet zelf contact met ons op te nemen.
De bevriezing van de huurverhoging is op dit moment nog niet definitief. Zodra wij een definitief besluit van het ministerie ontvangen, informeren wij u zo snel mogelijk.
Als u niet zeker weet wanneer de oplevering van uw woning plaatsvindt, kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0318 55 79 11.
Een stopcontact met aarde is te herkennen aan de ruimte in de zijkant en de metalen clipjes aan de boven- en onderkant. Ook loopt er een groen/gele aardedraad vanaf de wandcontactdoos naar de aarde.
In principe kunt u ervan uitgaan dat alle stopcontacten in de woning geaard zijn. Mocht u twijfelen, dan kunt u een foto maken van het betreffende stopcontact en deze naar ons sturen.
Kunt u geen huurtoeslag krijgen omdat uw huur te hoog is dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Lukt het niet om uw nieuwe contract digitaal te ondertekenen? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Heeft u nog geen reactie ontvangen na het indienen van een reparatieverszoek? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Als u de huur heeft opgezegd bekijken we altijd of u toestemming had voor de verandering die u gedaan heeft. Ook kijken we of de verandering volgens de regels van Veenvesters is gedaan.
Sommige veranderingen moet u weer terugdraaien als u gaat verhuizen. Daarom moet u een verandering altijd vooraf bij ons melden.
Ja. maar houd rekening met de volgende punten:
1. De camera mag alleen aangaan bij aanbellen.
2. Zorg dat de camera goed af te stellen is. De camera mag alleen op uw eigen terrein gericht staan. U mag bezittingen van omwonenden en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmen.
3. Kijk welke privacyinstellingen uw camera heeft en stel deze in.
4. Laat mensen die op uw terrein komen weten dat ze gefilmd worden. Plak een sticker op uw deur dat u een deurbel met camera heeft.
5. Bewaar de beelden die uw camera opneemt, zo kort mogelijk. Of sla helemaal geen beelden op.
U mag niet boren op plekken waar leidingen of elektrapunten lopen. Wij hebben helaas geen tekeningen van de leidingen in uw woning, zoals elektriciteitskabels of warm- en koudwaterleidingen.
Om schade te voorkomen, adviseren wij het gebruik van een leidingzoeker. Deze detecteert onder andere elektriciteit, waterleidingen en metalen objecten en geeft een signaal zodra er iets achter de muur zit.
Heeft u geen leidingzoeker? Boor dan niet direct boven, onder of naast stopcontacten, lichtschakelaars of wateraansluitingen. Zo verkleint u de kans op schade aan leidingen.
De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:
Wilt u weten waar uw betalingsachterstand uit bestaat dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Wilt u weten hoeveel termijnen van uw betalingregeling u nog moet betalen dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.
Nee. Bij het tekenen of opzeggen van het huurcontract is uw bewindvoerder de persoon die u vertegenwoordigt. Vraag daarom akkoord van uw bewindvoerder als u de huur wilt opzeggen. Voeg het akkoord van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging.
Nee, dit is niet mogelijk.
Dat verschilt per huurwoning. U krijgt altijd minimaal twee sets sleutels.