Contactformulier

Contact

Heeft u een vraag aan Veenvesters? Op veel vragen kunt u op onze website een antwoord vinden. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?  Vul dan ons contactformulier in.  

Bent u huurder van Veenvesters?

Gerelateerde vragen

Ik wil een scootmobiel plaatsen in de algemene berging, is dit mogelijk?

Algemeen

U mag niet zomaar uw scootmobiel plaatsen in een algemene ruimte. U kunt via het contactformulier navraag doen over de mogelijkheden in uw complex.

Wanneer er er nog plek is, dan nemen wij contact met u op en krijgt u eventueel een gebruikersovereenkomst aangeboden. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn.

Meer over dit onderwerp

Ik wil een afspraak maken met een medewerker. Kan dat?

Algemeen

Om een afspraak te maken met een van onze medewerkers kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons nummer is 0318-557911.

Meer over dit onderwerp

Er is ingebroken wat moet ik doen?

Algemeen

Wanneer er is ingebroken in uw woning of berging doet u aangifte bij de politie. Na ontvangst van de aangifte gaan wij kijken wat de schade is en hoe de schade kan worden hersteld.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen waterdruk in de gehele woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neemt u contact op met Vitens. Het storingsnummer is 0800 0359 (gratis).

Meer over dit onderwerp

Ik heb iets laten vallen in de liftschacht. Kan ik toegang krijgen tot de schacht?

Algemeen

Helaas is het niet mogelijk zelf toegang te krijgen tot de liftschacht. Om de sleutel terug te krijgen, moet u contact opnemen met het liftbedrijf. Zij zullen dan een monteur sturen. Het telefoonnummer van het liftbedrijf vindt u in de lift.

Meer over dit onderwerp

De verzegeling in de meterkast is verwijderd wat moet ik doen?

Algemeen

Het is belangrijk dat de verzegeling weer in orde wordt gemaakt. U kunt hiervoor contact opnemen met Stedin. Zij kunnen een nieuwe verzegeling aanbrengen.

Meer over dit onderwerp

ik heb een afspraak maar er is nog niemand. Wat kan ik doen?

Algemeen

Wat vervelend dat de medewerker er (nog) niet is. Neem contact met ons op 0318 55 79 11

Meer over dit onderwerp

Er is geen afvalpas aanwezig in mijn opgeleverde woning. Wat moet ik doen?

Algemeen

Wanneer er in de woning geen afvalpas aanwezig is, kunt u als nieuwe huurder kosteloos een pas aanvragen bij de ACV-groep

Meer over dit onderwerp

Ik moet mijn watermeterstand doorgeven, de water meter bevind zich niet in mijn woning wat moet ik doen?

Algemeen

Wanneer u niet bij de watermeter kan, mag u ons bellen 0318 55 79 11. Wij zorgen er dan voor dat de meterstand wordt opgenomen. U krijgt een briefje met de stand erop door de brievenbus. Dit gebeurt binnen een week na de melding en u hoeft er niet voor thuis te blijven.

Meer over dit onderwerp

Waarom betaal ik meer huur dan mijn buren?

Algemeen

Dit kan liggen aan verschillende zaken. 

1. Kwaliteit woning
De kwaliteit van je woning bepaalt de hoogte van je huurprijs. Heeft u een nieuwe cv-installatie of dubbel glas? Uw huur kan daarom hoger zijn dan de huur van uw buren met een oudere cv-installatie of enkel glas.

2. Huurverhoging
De huur wordt jaarlijks verhoogd. De afgelopen jaren was de hoogte van de huurverhoging afhankelijk van het inkomen. Is het inkomen van uw buren lager? Dan valt de huurverhoging ook lager uit. Door het verschil in inkomen ontstaat er een verschil in de huurprijs.

3. Huurprijs marktconform
Woont een huurder langere tijd in de woning? De huurprijs wordt jaarlijks in kleine stapjes verhoogd. Een woning die jarenlang door dezelfde bewoner is gehuurd, wordt bij een nieuwe verhuring vaak duurder. De prijs-kwaliteit verhouding is dan weer in balans.

4. Huurprijs sociale huurwoning
Een sociale huurwoning mag een huurprijs hebben tot maximaal € 763,47. Door jaarlijkse huurverhogingen kan de huur boven deze grens uitkomen.

Bij een nieuwe verhuring moet de woning weer worden aangeboden als een sociale huurwoning. Dit betekent dat de huurprijs dan lager uit kan vallen. 

Meer over dit onderwerp

Wie is er verantwoordelijk voor het onderhouden van het achterpad?

Algemeen

U bent als huurder(s) zelf verantwoordelijk voor het schoon- en onkruidvrij houden van het achterpad (of zijpad) bij uw woning.

Is de bestrating van het achterpad verzakt of ongelijk? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen: Reparatieverzoek indienen

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik melden dat er afval/grofvuil ligt in de centrale ruimten in mijn complex?

Algemeen

U kunt dit bij ons melden via het contactformulier.
Wij zorgen dat het zo snel mogelijk wordt weggehaald.

Meer over dit onderwerp

Ik heb meerdere reparatieverzoeken. Hoe kan ik deze het beste melden?

Algemeen

U kunt dit het beste online doorgeven via het contactformulier. Zet bij het onderwerp: "Vraag over Onderhoud". 

Meer over dit onderwerp

Ik wil mijn broer/zus/kind aanmelden als medehuurder, kan dat?

Algemeen

Nee, u kunt geen familielid als medehuurder inschrijven.
Wel is het mogelijk om inwoning aan te vragen. Als u de huur opzegt, moeten de personen die inwonen ook de woning verlaten. 

Meer over dit onderwerp

Word ik automatisch medehuurder nadat wij getrouwd zijn?

Algemeen

Nee, u moet dit nog wel aan ons doorgeven. Dit kunt u hier doen: Contract aanpassen
Het uploaden van een huwelijksakte is verplicht.

Meer over dit onderwerp

Ik heb problemen met de vloerkoeling in mijn woning. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

U kunt zelf bellen met de installateur via (0318) 73 13 00.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen woonplezier meer in mijn woning/complex. Wat doen jullie hieraan?

Algemeen

Wat vervelend. Geef dit aan ons door via het contactformulier. Omschrijf duidelijk wat u voelt waardoor u geen woonplezier meer heeft. Wij bekijken of wij uw woonplezier beter kunnen maken. 

Heeft u last van overlast? Meld dit dan hier: Overlast melden.

Meer over dit onderwerp

In mijn complex hangen camera’s. Kan ik de beelden daarvan zien?

Algemeen

Nee, door de privacywet mogen de beelden niet bekeken worden door de bewoners en hebben de medewerkers van Veenvesters ook niet direct toegang toe. Alleen de politie mag deze beelden bekijken. Dit mag alleen als er iets gebeurd is en er aangifte is gedaan bij de polite. 

Meer over dit onderwerp

Mijn inwonende huisgenoot wil het huurcontract overnemen. Kan dat?

Algemeen

Nee, een inwonend persoon mag de huurovereenkomst niet overnemen. Als u de huur opzegt, moet uw huisgenoot ook verhuizen.

Meer over dit onderwerp

Mag ik een zwembad op mijn balkon plaatsen?

Algemeen

Nee, u mag geen zwembad plaatsen op uw balkon. De kans op overlast door lawaai en overspattend water is groot. Ook een zwembad met een klein laagje mag niet. Het water geeft vaak al een te grote belasting voor de balkonvloer. 

Meer over dit onderwerp

Mijn naam is fout gespeld op mijn contract. Kan dit aangepast worden?

Algemeen

Ja, laat het ons weten: contactformulier. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.

Let op: soms vragen wij u lang ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.

Meer over dit onderwerp

Mijn milieupas / afvalpas werkt niet meer. Waar kan ik dit melden?

Algemeen

Is uw afvalpas kapot of kwijt? Dan kunt u bij de ACV-groep tegen betaling een nieuwe pas aanvragen.

Meer over dit onderwerp