Contactformulier

Contact

Heeft u een vraag aan Veenvesters? Op veel vragen kunt u op onze website een antwoord vinden. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?  Vul dan ons contactformulier in.  

Bent u huurder van Veenvesters?

Gerelateerde vragen

Ik wil graag een medewerker spreken. Kan dat?

Algemeen

Wanneer u een medewerker wilt spreken kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wilt u een afspraak maken met een medewerker, dan kan dat via hetzelfde telefoonnummer.

Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een plattegrond/bouwtechnische tekening van mijn woning. Kan dat?

Algemeen

U kunt uw aanvraag indienen via het contactformulier. Onze opzichter kan dan voor u kijken of wij deze tekeningen voor u hebben.

Helaas kunnen wij geen installatietekeningen voor u regelen, zoals van de vloerverwarming.

Meer over dit onderwerp

De vorige huurder heeft zich niet uitgeschreven op mijn adres. Wat kan ik doen?

Algemeen

Geef dit door aan de gemeente. Soms vergeten mensen hun nieuwe adres door te geven. De gemeente kan de persoon opsporen en zorgen dat ze uitgeschreven worden.

Meer over dit onderwerp

Is het toegestaan om een barbecue te gebruiken op mijn balkon?

Algemeen

Het is alleen toegestaan om een elektrische barbecue te gebruiken. Een barbecue op kolen of een open vuur is niet toegestaan. Er kan hierdoor brand of overlast door de rook voor uw omgeving ontstaan.

Meer over dit onderwerp

Mijn intercominstallatie heeft geen camera. Kan ik deze wel krijgen?

Algemeen

Nee, wij plaatsen geen camera op het intercomsysteem. Dit doen wij ook niet tegen betaling. Wanneer wij dit namelijk wel zouden doen, moet de gehele installatie in het complex worden aangepast.

Meer over dit onderwerp

Ik ga binnenkort verhuizen. Moet ik mij aanmelden voor televisie, telefoon en internet?

Algemeen

Ja, u kunt u aanmelden bij een leverancier naar keuze. 

Meer over dit onderwerp

Heb ik een waterslot op mijn wasmachine nodig?

Algemeen

Wij raden aan om een waterslot op de kraan van de wasmachine te zetten. Bij storing van de wasmachine kan er anders wateroverlast ontstaan. Een waterslot voorkomt overstroming. Sommige wasmachines hebben standaard een waterslot.

Meer over dit onderwerp

Wanneer moet ik een recirculatie afzuigkap plaatsen?

Algemeen

Indien er in de woning geen luchtafvoer naar buiten is voor een afzuigkap. Het is ook niet toegestaan om zelf een luchtafvoer naar buiten te maken. Daarom is een recirculatiekap de enige geschikte afzuigkap. Deze filtert de lucht in de keuken en blaast die schoon terug de kamer in.

Meer over dit onderwerp

Hoe regel ik de warmtelevering voor mijn woning?

Algemeen

Voor de warmtelevering van een deel van onze woningen werkt Veenvesters samen met Warmtebedrijf Veenendaal. Bij betrekken van een nieuwe woning moet u zich aanmelden voor de warmtelevering. Meer informatie vindt u via de website van Warmtebedrijf Veenendaal.

Meer over dit onderwerp

Wat is de pilot 'Samenwonen op proef in de bijstand' en wat betekent dit voor mij als huurder?

Algemeen

Gemeente Veenedaal is gestart met een pilot dat heet "samenwonen op proef in de bijstand". Inwoners van Veenendaal met een bijstandsuitkering kunnen op proef samenwonen zonder dat dit gevolgen heeft voor hun uitkering. Hiermee wordt het mogelijk om voor maximaal 6 maanden te ervaren hoe het is om samen te wonen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met gemeente Veenendaal.

U kunt dit aanvragen via

Melding proefsamenwonen

Meer over dit onderwerp

Ik heb een melding gedaan voor 'Samenwonen op proef in de bijstand' en ik wil verder met samenwonen. Wat nu?

Algemeen

Als u na de proefperiode besluit om door te gaan met samenwonen moet u niet vergeten uw huidige woning op te zeggen. Dat kunt u doen via

huur opzeggen

Meer over dit onderwerp

Ik heb een melding gedaan voor 'Samenwonen op proef in de bijstand', maar ik wil niet verder samenwonen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als u na de proef besluit om niet verder samen te wonen, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kunt u doen via Contract aanpassen

Meer over dit onderwerp

Is een videodeurbel toegestaan?

Algemeen

Ja, u mag een videodeurbel hebben. De installatie hiervan moet u zelf regelen.

Meer over dit onderwerp

Wat moet ik doen als ik gas ruik?

Algemeen

Het kan zijn dat er een gaslekkage is. Volg direct de onderstaande stappen:

1. Zet alle ramen en deuren open om de ruimte goed te ventileren.
2. Zet geen elektrische apparaten aan of uit, inclusief lampen, om te voorkomen dat er vonken ontstaan.
3. Zet de (hoofd)gaskraan dicht als dit veilig mogelijk is. De gaskraan bevindt zich vaak bij de gasmeter. Dit voorkomt dat er gas ontsnapt bij brandende toestellen.
4. Verlaat onmiddellijk de woning en blijf op een veilige afstand.
5. Bel ons zo snel mogelijk via 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

We gaan uit elkaar en één van ons neemt de huurovereenkomst over. Hoe passen we de huuroverenkomst aan?

Algemeen

De huurovereenkomst overnemen kan alleen als u was getrouwd, een geregistreerd partnerschap had of als beide op de huurovereenkomst staan als contractant.

Dit kunt u online aan ons doorgeven via Contract aanpassen.

Er hoeft niet getekend te worden voor een nieuwe huurovereenkomst.

Meer over dit onderwerp

De vorige bewoner staat nog ingeschreven op mijn adres. Wat nu?

Algemeen

Als de vorige huurder nog staat ingeschreven op uw nieuwe adres, kunt u dit melden bij de gemeente. De gemeente spoort de persoon op en zorgt voor uitschrijving.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een brief ontvangen waarin staat dat mijn energielabel opnieuw wordt beoordeeld. Is dit verplicht?

Algemeen

U heeft een uitgebreide brief van Veenvesters en Breman hierover ontvangen. Het is verplicht om hieraan mee te werken.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen toegang tot de app van de zonnepanelen, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u geen toegang heeft tot de app van de zonnepanelen om de opbrengsten in te zien, dan kunt u contact opnemen met Solarminds (020-7231950).

Meer over dit onderwerp

Mijn meisjesnaam staat nog op het huurcontract, hoe pas ik dit aan?

Algemeen

U kunt dit aanpassen, laat het ons weten via het contactformulier. Geef duidelijk aan wat de goede naam is.

Let op: soms vragen wij u langs ons kantoor te komen en ons een geldig legitimatiebewijs te laten zien.

Meer over dit onderwerp

Welke maatregelen mag ik treffen om mijn privacy op mijn balkon te vergroten?

Algemeen

Er mogen geen maatregelen worden getroffen om de privacy op het balkon te vergroten.
Meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen als de algemene ruimtes niet zijn schoongemaakt of opgeruimd?

Algemeen

Als de algemene ruimtes niet (goed) schoon zijn of als er grofvuil ligt, kunt u een melding doen via: Overlast melden.

Meer over dit onderwerp

Ik heb hulp nodig met het aanvragen van het noodfonds energie, wat moet ik doen?

Algemeen

Veenvesters biedt geen ondersteuning bij het aanvragen van het Noodfonds Energie. U kunt hiervoor zelf contact opnemen met:

Budgetloket: 0318-538 830.
Maandag t/m vrijdag van 09.00-12.00 en van 13.00-16.00 uur
Let op: Budgetloket helpt alleen huurders die al hulp ontvangen van het budgetloket.

Hulpdienst Inzicht:  06-38255710 (bezoekadres Spanjaarsgoed 5a Veenendaal)
Maandag van 10:00 – 12:00 uur
Dinsdag van 10:00 –12:00 en van 14:30 –16:30 uur
Woensdag van 10:00 –12:00 uur
Donderdag van 10:00 –12:00 en van 19:30–20:30 uur




Meer over dit onderwerp

Ik weet niet meer hoe laat mijn eindcontrole plaatsvindt, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u niet meer weet wanneer uw eindcontrole plaatsvindt, kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Waarom wordt de huurbevriezing niet genoemd in de brief die ik ontving over de huurverhoging?

Algemeen

Op woensdag 16 april verstuurden wij de brieven over de huuraanpassing, maar op dezelfde dag hebben de regeringspartijen gezegd dat zij de huren willen bevriezen.

We snappen dat dit verwarrend is. Op dit moment is nog niet alles duidelijk. Als er nieuwe regels komen, houden we ons natuurlijk daaraan. Zodra er nieuws is, laten we dat meteen weten. U hoeft hierover dus niet zelf contact met ons op te nemen.

Meer over dit onderwerp

Wordt de huurverhoging bevroren door het ministerie?

Algemeen

De bevriezing van de huurverhoging is op dit moment nog niet definitief. Zodra wij een definitief besluit van het ministerie ontvangen, informeren wij u zo snel mogelijk.
 
 
 

Meer over dit onderwerp

Ik weet niet meer wanneer de oplevering van mijn nieuwe woning is, wat moet ik doen?

Algemeen

Als u niet zeker weet wanneer de oplevering van uw woning plaatsvindt, kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen via 0318 55 79 11.
 
 
 

Meer over dit onderwerp

Zijn de stopcontacten in mijn woning geaard?

Algemeen

Een stopcontact met aarde is te herkennen aan de ruimte in de zijkant en de metalen clipjes aan de boven- en onderkant. Ook loopt er een groen/gele aardedraad vanaf de wandcontactdoos naar de aarde.

In principe kunt u ervan uitgaan dat alle stopcontacten in de woning geaard zijn. Mocht u twijfelen, dan kunt u een foto maken van het betreffende stopcontact en deze naar ons sturen.

Meer over dit onderwerp

Mijn huur is te hoog waardoor ik geen huurtoeslag kan krijgen, kan mijn huur worden aangepast?

Algemeen

Kunt u geen huurtoeslag krijgen omdat uw huur te hoog is dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Het lukt mij niet om digitaal mijn nieuwe contract te tekenen, wat moet ik doen?

Algemeen

Lukt het niet om uw nieuwe contract digitaal te ondertekenen? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatieverzoek ingediend maar ik heb nog geen reactie ontvangen, wat nu?

Algemeen

Heeft u nog geen reactie ontvangen na het indienen van een reparatieverszoek? Dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Ik heb mijn huur opgezegd, wat gebeurt er nu met de verandering die ik aan de woning gedaan heb?

Algemeen

Als u de huur heeft opgezegd bekijken we altijd of u toestemming had voor de verandering die u gedaan heeft. Ook kijken we of de verandering volgens de regels van Veenvesters is gedaan.

Sommige veranderingen moet u weer terugdraaien als u gaat verhuizen. Daarom moet u een verandering altijd vooraf bij ons melden. 

Meer over dit onderwerp

Krijg ik een vergoeding voor de woningverandering die ik zelf heb aangebracht als ik ga verhuizen?

Algemeen

Nee, u krijgt geen vergoeding.
Meer over dit onderwerp

Zorgt Veenvesters voor het onderhoud van een verandering aan mijn woning of tuin die ik zelf heb aangebracht?

Algemeen

Nee, u bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan de veranderingen die u heeft aangebracht.

Als u de huur opzegt, hoort u van ons wat er met de verandering aan de woning moet gebeuren. Kijk dus altijd vooraf of de verandering wel mag. Dat kunt u online aan ons doorgeven. Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.
Meer over dit onderwerp

Mag ik de buitenkant van mijn woning schilderen, lakken of beitsen?

Algemeen

Nee, u mag de buitenkant van de woning niet schilderen, lakken of beitsen.
Meer over dit onderwerp

Mag ik boren in kozijnen?

Algemeen

Nee, u mag niet boren, schroeven of spijkeren in een kozijn van kunststof, hout, aluminium of staal.
Meer over dit onderwerp

Voert Veenvesters onderhoud of reparaties uit aan de veranderingen in de woning die ik zelf heb aangebracht?

Algemeen

Nee, dat doen we niet. U bent zelf verantwoordelijk voor het onderhoud en/of reparaties van uw veranderingen.
Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een vaste airconditioning in mijn huurwoning. Moet ik dit aanvragen?

Algemeen

Ja, u moet ons om toestemming vragen.
Meer over dit onderwerp

Mag ik een slimme deurbel plaatsen?

Algemeen

Ja. maar houd rekening met de volgende punten:

1. De camera mag alleen aangaan bij aanbellen.
2. Zorg dat de camera goed af te stellen is. De camera mag alleen op uw eigen terrein gericht staan. U mag bezittingen van omwonenden en/of de openbare weg niet of zo min mogelijk filmen.
3. Kijk welke privacyinstellingen uw camera heeft en stel deze in.
4. Laat mensen die op uw terrein komen weten dat ze gefilmd worden. Plak een sticker op uw deur dat u een deurbel met camera heeft.
5. Bewaar de beelden die uw camera opneemt, zo kort mogelijk. Of sla helemaal geen beelden op.

Meer over dit onderwerp

Mag ik de tegels van mijn keuken, badkamer of toilet schilderen?

Algemeen

Nee, dat mag niet.
Meer over dit onderwerp

Hoe lopen de leidingen in mijn woning?

Algemeen

U mag niet boren op plekken waar leidingen of elektrapunten lopen. Wij hebben helaas geen tekeningen van de leidingen in uw woning, zoals elektriciteitskabels of warm- en koudwaterleidingen.

Om schade te voorkomen, adviseren wij het gebruik van een leidingzoeker. Deze detecteert onder andere elektriciteit, waterleidingen en metalen objecten en geeft een signaal zodra er iets achter de muur zit.

Heeft u geen leidingzoeker? Boor dan niet direct boven, onder of naast stopcontacten, lichtschakelaars of wateraansluitingen. Zo verkleint u de kans op schade aan leidingen.

Meer over dit onderwerp

Waar kan ik de hoofdkraan van het water vinden?

Algemeen

De hoofdafsluiter van het water kunt u meestal vinden:

  • In de meterkast
  • Bij het toilet
  • Bij het vloerluik bij uw voordeur
  • In de bergkast bij uw geiser of CV-ketel
  • In de kelder

    Kunt u deze niet vinden?  Dan kunt u het beste even telefonisch contact opnemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11. Wij helpen u graag verder.
Meer over dit onderwerp

Waar bestaat mijn betalingsachterstand uit?

Algemeen

Wilt u weten waar uw betalingsachterstand uit bestaat dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Hoeveel termijnen van mijn betalingsregeling moet ik nog betalen?

Algemeen

Wilt u weten hoeveel termijnen van uw betalingregeling u nog moet betalen dan kunt u het beste even telefonisch contact openemen. Ons telefoonnummer is 0318 55 79 11.

Meer over dit onderwerp

Mag ik zelf mijn huur opzeggen als ik een bewindvoerder heb?

Algemeen

Nee. Bij het tekenen of opzeggen van het huurcontract is uw bewindvoerder de persoon die u vertegenwoordigt. Vraag daarom akkoord van uw bewindvoerder als u de huur wilt opzeggen. Voeg het akkoord van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging. 

Meer over dit onderwerp

Hoeveel sleutels krijg ik bij mijn nieuwe woning?

Algemeen

Dat verschilt per huurwoning. U krijgt altijd minimaal twee sets sleutels.

Meer over dit onderwerp