Geef uw watermeterstand aan Vitens door!
Jaarlijks moet u de watermeterstand van uw woning opnemen en doorgeven aan Vitens. Dit is nodig om een juiste afrekening van uw waterverbruik te maken. Op basis van de meterstand kan Vitens berekenen hoeveel water u heeft gebruikt en voorkomt u onverwachte kosten.
Zelf opnemen en doorgeven
In veel gevallen kunt u zelf uw watermeterstand opnemen en doorgeven aan Vitens. U kunt uw watermeterstand op verschillende manieren doorgeven aan Vitens:
· Via de door u ontvangen e-mail, klik op de link in de e-mail en vul uw meterstand in.
· Via de Klantenservice. Zij zijn op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (0900) 0650.
· Via de website www.vitens.nl/meterstanden.
Welke watermeter is van u?
Weet u niet welke watermeter bij uw woning hoort? Draai een kraan open en kijk welke meter begint te lopen. Dat is uw watermeter.
Problemen met aflezen?
Is het glaasje van de watermeter beslagen en kunt u de stand niet zien? Neem dan zelf contact op met Vitens. Zij helpen u verder.
U kunt zelf niet bij de watermeter. Wat nu?
Soms zit de watermeter op een afgesloten plek waar u niet bij kunt. Woont u op één van deze adressen, dan ontvangt u binnenkort van Veenvesters een kaartje in uw de brievenbus met de watermeterstand. U moet deze stand dan zelf nog doorgeven aan Vitens.