Klacht

Een klacht betekent dat u ontevreden bent over de dienstverlening van Veenvesters of over de service van een bedrijf dat wij voor u hebben ingeschakeld. U kunt ontevreden zijn over de manier waarop u door een van onze medewerkers bent behandeld of over de manier waarop een reparatie is uitgevoerd.

Heeft u een klacht over Veenvesters?

U hebt recht op een goede woning, professionele uitvoering van reparatieverzoeken en goede service en informatie. Hoe goed onze medewerkers het ook willen doen, het kan altijd voorkomen dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over de woning, de woonomgeving, het onderhoud, de manier waarop Veenvesters heeft gewerkt of de manier waarop u door één van onze medewerkers behandeld bent.

Laat via het contactformulier weten waarover u niet tevreden bent. Wij doen ons best om uw klacht binnen twee weken op te lossen.

Klachten over

Overlast

Als uw buren of bewoners in de buurt voor overlast zorgen dan kunt u hulp vragen. Afhankelijk van het soort overlast kunt u terecht bij Veenvesters.

Technische klachten

Wij spreken liever over reparatieverzoeken, want daar gaat het in feite om. In het klantportaal van Veenvesters geeft u makkelijk het reparatieverzoek door. Voor spoedeisende reparatieverzoeken kunt u ons buiten kantooruren en in het weekend bellen.

Schoonmaak

Niet tevreden over de kwaliteit van de schoonmaak in de algemene ruimtes van uw woongebouw? Meld het dan gelijk. Als u te lang wacht is het voor ons lastig om de schoonmakers te controleren. Uw klacht over schoonmaak kunt u via schoonmaak@veenvesters.nl aan ons melden.

Woningtoewijzing

Vindt u dat de regels rondom de toewijzing niet juist zijn gevolgd? Dan kunt u een klacht indienen bij de verhuurder die de regels niet goed heeft gevolgd.

Wat gebeurt er als u een klacht meldt?

Binnen twee weken nemen wij contact met u op over uw klacht. We gaan met u in gesprek en zoeken samen een oplossing. Dit leggen we vast in een schriftelijke reactie. Komen we niet samen tot een oplossing? Dan schrijven we dat in onze reactie aan u. De klacht is dan afgehandeld.

Klachten coördinator

Bent u het niet eens met de procedure van de afhandeling van de klacht? Dan kunt u de klachtencoördinator van Veenvesters de procedure nog een keer laten beoordelen.

Komt u er met de klachten coördinator niet uit?

Bent u de eerste fases doorlopen en bent u het niet eens met de oplossing? Dan sturen we u door naar de onafhankelijke Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied e.o. (GWV) waarbij Veenvesters is aangesloten. In de informatiebrochure van GWV leest u de procedure van de GWV. De procedure geldt voor alle (kandidaat-)huurders van Veenvesters.